vaststelling
Ik stel vast dat ik bij een constructieactiviteit meestal direct begin met alles in elkaar probeer te passen, maar nooit eerst de handleiding stap voor stap doorneem... Hierdoor mis ik de technische uitleg van alles
Het past in volgend deelleerplandoel:
6.13: Kinderen kunnen een constructieactiviteit of een bereiding correct uitvoeren -> Aan de hand van een al dan niet zelfgemaakte, eenvoudige werktekening of handleiding het geschikte materiaal en gereedschap kiezen en daarmee de construtieactiviteit of de bereiding stap voor stap juist en veilig uitoveren
Leerwens
Ik wil mezelf de kans geven om de theoretische/technische kant te bestuderen van een activiteit, zodat ik weet waarom de activiteit zo werkt.
-> aanpassing Leerwens na sturing:
Ik wil leren met een technisch plan te werken.
Actieplan
Ik breng een bezoek aan Technopolis, en ga daar enkele opstellingen bekijken en uitzoeken hoe deze werken. Ik zet dit op papier.
-> aanpassing Actieplan na sturing:
Aan de hand van een plan steek ik een doe-het-zelf-pakket ineen. Ik ga na wat ik hieruit leer.
Tip:leerwens sluit niet aan bij je actie en vaststelling.
BeantwoordenVerwijderenLeerwens: ik wil leren met een technisch plan te werken.
Actie: een doe-het-zelf-pakket eens zelf in elkaar steken aan de hand van een plan en hieruit nagaan wat je er uit leert als kleuterjuf.