zondag 14 februari 2010

Mijn deskundigheid binnen de 9 bestaansdimensies: mens en samenleving



vaststelling
Ik stel vast ik niet weet welke de elementaire verkeersregels zijn. Bovendien moet mijn kennis over de verkeersregels in het algemeen eens dringend opgefrist worden.

Het gaat over volgende leerplandoelen:
5.9. Kinderen beseffen dat ze door verkeersregels strikt toe te passen zichzelf en anderen beschermen en ze handelen daarnaar.

Leerwens
Ik wil mijn kennis van verkeer terug opfrissen om zo aan de doelen te kunnen voldoen.

Actieplan
Ik zoek de gepaste informatie via boeken of via internet over de verkeersregels en verkeersborden. Ik maak met mijn kinderen of de kinderen van stage een wandeling waarin ik de verkeersregels kan toepassen. Ik kijk na welke acties er al op touw zijn gezet door de overheid in verband met scholen en verkeer.

1 opmerking:

  1. De zit zit goed !Zinvolle actie.
    Twee doelen: eigen kennis en vaardigheden verwerven in verband met het begeleiden van kleuters in de wereld van verkeer. Goed=tweede roos:deskundigheid

    :het kunnen begeleiden van kleuters in het verkeer=werkveld=derde roos.

    Tip: ga je dan echt een verkeerswandeling uitzetten? De didactiek hiervan zie je pas in het tweede jaar?

    Tip:misschien enkel de concrete leerwens:welke verkeersregels moet ik kennen en beheersen als kleuterjuf?
    Dit leereffect dan weergeven in je blog.

    koppeling leerplandoelen WO=goed!

    BeantwoordenVerwijderen